Een beetje anders dan verwacht - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Lisette Koolwijk - WaarBenJij.nu Een beetje anders dan verwacht - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Lisette Koolwijk - WaarBenJij.nu

Een beetje anders dan verwacht

Blijf op de hoogte en volg Lisette

09 April 2015 | Zuid-Afrika, Alicedale

Dit zal mijn laatste berichtje zijn voordat ik weer in Nederland ben. Helaas heeft het een tijdje geduurd voordat dit online stond, maar het zal in dit bericht wel duidelijk worden waarom. Eerst even focussen op de hoogtepunten van de laatste, wat waren het?, 2 weken.

Twee zaterdagen geleden was er een groot golftoernooi op de golfbaan waar we aan wonen. Ik heb er overdag vrij weinig van gezien omdat ik bezig was met de schoolopdracht, maar het was leuk om te horen dat wat van mijn medestudenten drankjes hebben rondgebracht aan alle golfers en pittig wat shots met ze hebben gedaan op de baan. Nu moet ik bekennen dat ik ook even van het zonnetje heb genoten een wodka, of 2, of eigenlijk 4. Het echte feest ging pas die avond van start in Louis pub; met alle golfers, mensen uit de buurt, wij als studenten en wat studenten uit Port Alfred. Met blacklight en speciale verf onze gezichten en witte t-shirts opgelicht en een geweldige avond gehad.

Naast studeren voor het laatste tentamen en het afschrijven van de eindopdracht stond er nog een ander iets op de planning. De overnight survival! Niet een echte survival maar wel een leuke belevenis. Met de aardappelen en bevroren groente op zak de wildernis in op zoek naar een plek waar we konden slapen. Daar stenen en hout verzameld voor een kampvuur wat ons warm hield, de wilde dieren weghield en ons eten aan de kook bracht. Vervolgens onze slaapzakjes neergelegd rondom het vuur en ik heb verrassend goed en veel geslapen.

De volgende ochtend rond een uurtje of 7 weer teruggewandeld naar de bus en naar huis gereden. Om 10 uur ging het helaas ietwat mis en raakte ik ontzettend beroerd. Hoge koorts, misselijkheid en zware hoofdpijn hebben mijn laatste dagen voor het tentamen opgevuld waardoor er nog maar maximaal 3 dagen over waren om enigszins te kunnen studeren. Gelukkig viel het tentamen me alles mee, dus nu het resultaat maar afwachten.

Hierdoor helaas wel het schieten op de schietbaan moeten missen, maar soms moeten er nou eenmaal keuzes gemaakt worden. Maar dan is het nu bijna zo ver! Morgenmiddag richting Port Elizabeth en zaterdag om 06.00 op mijn vlucht naar Johannesburg welke ik zondagavond rond 23.00 vervolg naar Nederland. Tot ziens! <3

  • 09 April 2015 - 09:13

    Mary:

    Hey lekker ding. Het was weer leuk om te lezen maar nog veel leuker om zondag alle verhalen van jou live te horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alicedale

Lisette

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6629

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 April 2015

Wildlife Management in Zuid-Afrika

Landen bezocht: