Het duurde even! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Lisette Koolwijk - WaarBenJij.nu Het duurde even! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Lisette Koolwijk - WaarBenJij.nu

Het duurde even!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Alicedale

Afgelopen week was relatief druk in verband met een tentamen en een presentatie, vandaar dat ik mijn prioriteiten even verplaatst heb afgelopen week. Desalniettemin valt het qua drukte nu weer relatief mee, op het feit na dat er maandag en dinsdag opdrachten ingeleverd moesten worden. Dan nu maar even tijd voor een recap van afgelopen tijd.

Twee weken geleden stonden er weer wat interessante practicals op de planning, waaronder een bezoek aan het Rehab Center van Shamwari. Daar waren gewonde en verlaten dieren te vinden welke opgeknapt werden door dierenartsen om vervolgens weer vrijgelaten te worden in het park. Heel netjes dat dit enkel gedaan wordt met dieren die gewond zijn geraakt door mensen; wanneer het de schuld is van de natuur laten ze het ook oplossen door de natuur. Ook hebben we Addo Wildlife Sanctuary bezocht, een opvangcentrum voor met name roofvogels en reptielen welke gewond zijn door menselijk toedoen of welke van origine niet in dit gebied voorkomen en daarom illegaal zijn. Ook de kans gehad om een slang, een blauwtongskink en een stokstaartje vast te houden!

Overigens ook weer twee opdrachten binnengekregen dus: het vinden en identificeren van 6 amfibieën en het identificeren van 8 reptielen. Eens even inventariseren wat de moeite waard is om te vertellen op dit moment, gezien het feit dat er nog steeds zo veel te ervaren valt. Mijn eerste weekendje weggeweest hier in Afrika, met 6 anderen naar Graaff Reinet geweest en Cradock. Twee auto's gehuurd, welke na heel veel gedoe gelukkig uiteindelijk alsnog volgens afspraak werden bezorgd, en daarmee naar Graaff Reinet gereden. We verbleven in een hele schattige accommodatie welke Obesa Lodge heette en vervolgens zijn we naar de Valley of Desolation gegaan om het mooiste uitzicht ooit te ervaren. De volgende ochtend vroeg naar Cradock gereden voor een tour naar de Bushman Paintings, wat interessant was maar ontzettend tegenviel. Daarna nog in Mountain Zebra National Park rond wezen rijden en die avond weer richting huis gegaan voor een feestje in Louis Pub.

Inmiddels naast de safari in Mountain Zebra National Park nog twee safari's op de teller: Addo en Shamwari. Beiden waren ongelofelijk gaaf en we hebben heel veel dieren gezien, zelfs dieren die met uitsterven bedreigd zijn. Donderdag staat er een boswandeling op de planning van ongeveer 3 uur waarin we verschillende antilopes en reptielen tegen zullen komen en morgenmiddag brengen we - overigens voor mij de tweede keer - een bezoekje aan Frank. Hij is een preparateur, wat betekent dat hij dode dieren opzet.

Het plan voor dit weekend in Hogsback met hele mooie watervallen en de mogelijkheid tot abseilen. Ik houd jullie op de hoogte - hopelijk beter dan nu - van wat ik allemaal meemaak! Heel veel kusjes thuis en drink een wodka'tje voor me!

• 10 Maart 2015 - 23:14

Mary:

Nou meissie je maakt wat mee. Het is echt leuk om te lezen. Ik begrijp eruit dat jij je niet verveeld