De Heenreis - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Lisette Koolwijk - WaarBenJij.nu De Heenreis - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Lisette Koolwijk - WaarBenJij.nu

De Heenreis

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Alicedale

Wat een reis! Lisette zou Lisette niet zijn als er niet het een en ander mis had moeten gaan. De vliegreis zelf was vele malen minder beangstigend dan ik van tevoren verwacht had. Mede doordat KLM mij op de 11 uur durende vlucht, die overigens 30 minuten vertraging had omdat de thermostaat het niet deed en vervangen moest worden, moeilijk veel eten aanbood. Nootjes, koekjes, ijsjes, toetjes, pizzabroodje, rode kool met aardappelpuree en gehaktballetjes, crackers met extra belegen kaas en tomaat met mozzarella. Het hield maar niet op! Tevens zat er een televisiescherm ingebouwd in de hoofdsteun van de passagier voor me, waardoor ik heb genoten van voetbal, Family Guy, een van de meest slechte Nederlandse films ooit, Rizzoli & Isles en Skyradio! Toen het vliegtuig eenmaal veilig geland was, leek er weinig meer mis te kunnen gaan.

FOUT! Ik werd expliciet verzocht mijn bagage op te halen, ook als ik nog een binnenlandse vlucht zou hebben. Ook bij de paspoortcontrole werd mij dat verteld. Helaas bleek dat niet de bedoeling te zijn en liep ik mijn geboekte hotel voorbij welke zich nog voor de paspoortcontrole bevond. Vervolgens kon ik niet meer terug en stond ik moederziel alleen zonder slaapplaats. Gelukkig kwam ik een vrouw tegen, welke 32 leek maar in werkelijkheid 52 was (jaloers, mam?). Zij hielp me naar One World Hotel , 5 minuten verderop met de auto waar ik voor 650 Rand slapen kon. Helaas paste mijn wereldstekker niet in het stopcontact en was de code voor gratis WiFi nergens te vinden. Mijn telefoon was bijna leeg, maar ik heb deze opgeladen via mijn laptop die ik toch niet nodig had.

Gelukkig op tijd wakker geworden en door de zenuwen in plaats van een volledig Engels ontbijt enkel het ei opgegeten. Om 9 uur was ik op weg naar het vliegveld van Johannesburg waar ik vervolgens verdwaald achterbleef. Een man heeft mij geholpen om mijn bagage af te leveren en de gate te vinden, waarna ik een minder prettige vlucht tegemoet ging. Wederom vertrok ik met vertraging, kon best een uur zijn geweest. De daling gaf zo'n drukverschil dat er mensen misselijk werden en aan het huilen waren. Gelukkig hebben we het wel allemaal overleefd en kon ik het Stenden bordje vrij makkelijk vinden. Ik kon vrijwel gelijk de auto in om te arriveren bij mijn verblijfsplaats. Van wat ik tot nu toe gezien heb een hele gezellige groep mensen en in het nagelegen hotel nog een groep van 56 man waaronder ontzettend veel jongens. Heel fijn voor zo'n meisje-meisje zoals ik, gezien het feit dat er in de groep wildlife studenten maar 2 te vinden zijn.

Tevens ook het zwembad al uitgeprobeerd en dat bevalt me prima! Met het eten was ook niks mis, wat pittige gehakt en wat bijzondere oliebollen. Morgen om 7 uur klaar voor het ontbijt en om 8.30 mijn eerste les!

  • 08 Februari 2015 - 21:21

    Mary:

    Hoi wijffie
    Leuk om je verslag te lezen. Je hebt echt een wereldreis gemaakt maar uiteindelijk toch goed aangekomen. Het is raar om alles van zo een grote afstand te volgen maar begrijp dat er voldoende mensen zijn die je goed helpen. Hoop nog veel verslagen van je te lezen liefs van mij pa en Lola.
    P. S. Nee ik ben niet jaloers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alicedale

Lisette

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 6626

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 11 April 2015

Wildlife Management in Zuid-Afrika

Landen bezocht: